زیرو کلاینت چیست

زیرو کلاینت چیست

تعریف زیروکلاینت

برای دریافت ویژگی ها و قیمت انواع مدل های زیرو کلاینت

محصولات زیروکلاینتاز فروشگاه زیرو کلاینت دیدن فرمایید ←

و همچنین :

با مطالعه مقاله زیرو کلاینت ما جامع ترین و کاربردی ترین اطلاعات

را در مورد زیرو کلاینت ها بدست خواهید آورد ↓

jhg

دستگاه زیرو کلاینت چیست

دستگاه زیرو کلاینت ها جز محصولاتی می باشند که با توجه به نیاز های متفاوت مجموعه ها ائم از  اداری، تجاری، آموزشی و حرفه ای آن هم در اندازه های کوچک، متوسط، بزرگ و اینترپرایز تولید شده اند ، بنابراین ما شاهد انواع و اقسام مختلف زیرو کلاینت ها در بازار برای انواع این نیاز ها هستیم، لذا یکی از مهم ترین سوالات در خرید این کالا این است که کدام یکی از نمونه هایی موجود آن در بازار کارایی بهتری جهت نیاز ما خواهد داشت. بنابراین بهتر است دسته بندی اصلی آن را بدانیم.در نظر داشته باشید که با توجه به نیاز هر مجموعه ای ابتدا زیر ساخت متناسب با نیاز آن مجموعه انتخاب میشود سپس متناسب با آن زیر ساخت پروتکل مجازی سازی دسکتاپ انتخاب میشود گام بعدی انتخاب یک مدل زیرو کلاینت است.

زیروکلاینت چیست
زیروکلاینت چیست

 

از محصولات این خانواده ها دیدن فرمایید. (فروشگاه زیرو کلاینت)

در ابتدا به برخی از سوالات عمومی رایج بین مخاطبان این حوزه میپردازیم و در ادامه به معرفی کامل انواع زیرو کلاینت ها و مقایسه کامل آنها میپردازیم:

چند سوال رایج بین مخاطبین این حوزه

1- زیرو کلاینت ، تین کلاینت ، مینی پی و اکسس ترمینال چه هستند و چه تفاوتهایی با یکدیگر دارند ؟ برای مشاهده پاسخ کیک کنید.

عنوان تاگل

عنوان تاگل

4- به طرز اقوا کننده ای این مزایا خوب است، چگونه میتوانیم بیشتر مطمئن شویم؟برای مشاهده پاسخ کلیک کنید

5- خب برای بهره مندی از این ویژگیها باید از کجا شروع کرد ؟ برای مشاهده پاسخ کلیک کنید

6- برای استفاده از راهکار VDI بهتر است که از زیرو کلاینت های مبتنی بر ARM استفاده شود و یا Teradici ؟

 

سیستم زیرو کلاینت را براساس سازنده آن و همین طور تکنولوژی و پروتکل بکار رفته در آن می توان به چند دسته تقسیم بندی نمود:

 

۱- زیرو کلاینت RDP : در این نوع زیرو کلاینت از یک پروتکل قدیمی استفاده شده که توسط سرور برای هر زیرو کلاینت یک تصویر ایجاد می کند. کیفیت تصویر ( عمق رنگ تصویر) ایجاد شده معمولا در حدود ۱۶ بیتی و حداکثر ۲۴۴ بیتی در مدل های گران قیمت می باشد که از طریق شبکه ارسال می شود. بنابراین این بخش نیاز به بخش های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی دارد. سرعت تصویر در این زیرو کلاینت ها دارای تاخیر زیادی است. کیفیت صدا در این بخش بسیار پایین بوده و با تاخیر زیادی ارسال می شود و بین ارسال صدا و تصویر در بیشتر مواقع تاخیر دیده می  شود.

۲- زیرو کلاینت های VDI : این زیرو کلاینت ها حتما به سرور و بستر سرور مجازی نیاز دارند و با استفاده از پروتکل های PCoIP , ICA , HDX به سرور مجازی متصل میشوند ( بستر مجازی سیتریکس و یا وی ام ور) و از این طریق میتوانند میز کار مجازی کاربر ( Virtual Desktop) و یا برنامه های مخصوص هر کاربر را  برای وی ارائه دهند.این خانواده از زیرو کلاینت ها بهترین گزینه برای مجموعه های بزرگ است، اما نقطه ی سر به سری هزینه برای استفاده از این خانواده از زیرو کلاینت ها ، تعداد ۳۰۰ کاربر به بالا است.

حتما بخوانید :   زیروکلاینت و سرور واسط

۳- زیرو کلاینت DDP : این نوع از زیرو کلاینت ها از پروتکل جدیدتری بهره گرفته شده و در واقع ترکیبی از پروتکل RDP و H.264 و فشرده سازی و کد گذاری شده توسط شرکت ویکلوید پوینت می باشد. این زیرو کلاینت تقریبا تمامی محدودیت های پروتکل قدیمی را رفع نموده است. نحوه ارسال این زیرو کلاینت ها به این صورت است که تنها پیکسل ها در هر فریم تغییر کرده و در بستری از شبکه انتقال پیدا می کنند. کیفیت تصویر ( عمق رنگ تصویر) در این بخش ۳۲۲ بیتی (رنگ واقعی) می باشد.

در این نمونه ها سرعت تصویر بدون تاخیر بوده و کیفیت صدا بدون تاخیر و به ۴۴ کیلو هرتز می رسد. در این زیرو کلاینت، سازگاری بهتر همراه با سرعت مطلوب بالایی با لوازم جانبی درگاه یو پی اس برقرار شده است. ترافیک تحمیل شده بر شبکه در این سیستم بسیار پایین بوده و منابع سخت افزاری سرور نیاز به بخش کمتری دارد. استفاده از این سیستم نیاز به دانش خاصی ندارد و مدیریت، نظارت بر کاربران، تعیین محدوده و حریم شخصی در این بخش بسیار ساده و کاربردی می باشد. مقدار پایداری این زیرو کلاینت بالا بوده و بدون قطعی می باشد

۴-زیرو کلاینت های رسیوری : این خانواده از زیرو کلاینت ها که خانواده ی پر جمعیتی هم هستند از نظر تنوع برند و امکانات به این صورت عمل میکنند که دستگاه زیرو کلاینت صرفا یکسری  امکانات خاص را در اختیار کاربر قرار میدهد بعنوان مثال: فقط یک مرورگر اینترنت در ختیار کاربر قرار میدهد – یا : بر روی رایانه ی مرکزی یک نرم افزاری نصب میشود که آن نرم افزار صرفا تعدادیی برنامه را در اختیار هر کاربر قرار میدهد.

 برای درک تفاوت دقیق زیرو کلاینت ها بهمراه قیمت مقاله جامع موجود در زیر جدول را مطالعه نمایید

برای مقایسه دقیق تر و همچنین بررسی کامل انواع این بستر ها جدول زیر تهیه شده است:

 

مقایسه پروتکل ها:

ردیف  شاخص  ICA/HDX VDI     PCoIP  teradici VDI   PCoIP VDI   DDP  RDP توضیحات
۱ ابداع شده توسط  Citrix  teradici  Vmware under terdici licinse  vCloudPoint  Microsoft
۲ ویژگیها/مزایا  • کمترین استفاده از پهنای باند بکه به دلیل استفاده از استاندارد فشرده سازی تصویر H.264
• بیشترین امکان سفارشی کردن وو متناسب کردن کیفیت دسکتاپ مجازی متناسب با نیاز کاربر و پهنای باند شبکه
• استفاده بهینه از منابع سخت افزاریی سرور (کمترین منابع صرف هایپرویزور و واسط مجازی ساز دسکتاپ میشود)
• دارای ارزان ترین زیرو کلاینت ها ( بهه دلیل اینکه در این پروتکل نیاز به منابع سخت افزاری قدرتمند سمت کاربر نداریم و همچنین تولید سخت افزار متناسب با زیروکلاینت های آن در انحصار هیچ کمپانی نیست۰ بعنوان مثال ترادیسی در محصولات وی ام ور انحصار ایجاد کرده است.
• تنها استانداردی است که به ماا امکان میدهد از مجازی سازی دسکتاپ و برنامه ها در شبکه هایی که دارای کیفیت پایین و پهنای باند کم هستند استفاده کنیم.
• قابلیت استفاده در مصارف حرفه ایی سنگین و مناسب ترین گزینه برای به اشتراک گذاری توان پردازشی کارت گرافیک
 • قابلیت استفاده از دو مانیتور به صورت همزمان
• محبوب ترین گزینه درر بین کاربران ایرانی ( به دلیل راه اندازی و نگهداری ساده)ابلیت استفاده از دو مانیتور به صورت همزمان
• محبوب ترین گزینه درر بین کاربران ایرانی ( به دلیل راه اندازی و نگهداری ساده)
 • محبوب ترین گزینه در بین کاربران ایرانی ( به دلیل راه اندازی و نگهداری ساده)  • کمترین استفاده از پهنای باند بکه به دلیل استفاده از استاندارد فشرده سازی تصویر H.264
• امکان سفارشی کردن وو متناسب کردن کیفیت دسکتاپ مجازی متناسب با نیاز کاربر و پهنای باند شبکه
• جدیدی ترین و بهینهه ترین پروتکل مجازی سازی دسکتاب برای سایزهای حداکثر مدیوم (حداکثر ۵۰۰ کاربر متمرکز بر روی یک دیتا سنتر)
• بهینه ترین استفاده ازز منابع سخت افزاری
• ساده ترین روش مجازیی سازی دسکتاپ
• قابلیت استفاده درر کاربری های حرفه ای
• قابیل استفاده رویی بستر مجازی سازی سرور (وی ام ور – سیتریکس – …) و هم روی سرور فیزیکی
• دارای پنل مدیریت وو نظارت قدرتمند وی ماتریکس
• دارای قابلیت مدیریتت تمایم دستگاهها از سمت سرور ( بدون اینکه به سرور دسکتاپ متصل شده باشند)
 • قدیمی ترین پروتکل مجازی سازی دسکتاپ (ویندوزی) برای مقایسه دقیق تر بین مدلهای متفاوت میتوانید در لینک زیر مقایسه کامل داشته باشید:
https://rahaco.net/costofzeroclient-thinclient/
۳ معایب  • نیاز به زیر ساخت مجازی سازی پیچیده
• نیاز به دانش تخصصی
• مناسب مراکز با تعداد کاربر کمتر ازز ۲۰ نمیباشد (به دلایل فوق و همچنین عدم توجیه پذیری اقتصادی )
 • قیمت بالای زیرو کلاینت های مجهز به پردازنده ترادیسی
• در کاربری آفیس وو غیر حرفه ای و حتی کاربری های حرفه ای که نیاز به دو مانیتور همزمان ندارند تفاوت چندانی با دیگر زیرو کلاینت ها ندارند، حتی زیرو کلاینت های HDX بهینه تر و با راندمان بالاتری کار میکنند
 • عیب خاصی ندارد اما گزینه های بهتری برای انواع کاربریها موجود میباشد  • عدم پشتیبانی از .۱X ( دات وان ایکس)  • مشکل در ریدایرکت کردن لوازم جانبی
• اکثر زیرو کلاینت هایی این خانواده حداکثر تصویر ۲۴ بیتی ارائه میدهند
• مصرف بالای پهنای باند
• عدم امکان مدیریتت متمرکز در حالت ند سروری
• مصرف بالای منابعع سخت افزاری سیستم برای هر کاربر
• تاخیر در تصویر
• تاخیر در صدا
• کیفیت پایین صدا
• عدم امکان مدیریتت کاربران
مواردی را بعنوان عیب در نظر گرفتیم که واقعا برای یک محصول عیب و مشکل ساز است- به عبارت دیگر نبود ویژگیها و مزایای محصولات دیگر در یک دستگاه را عیب در نظر نگرفته ایم
۴ مصرف انرژی دستگاهزیرو کلاینت  ۵-۱۰W  ۱۵-۳۰W  ۱۰-۳۰W  ۳-۵W  ۵-۱۰W  علاوه بر اینکه میزان مصرف یک دستگاه در کاربری های متفاوت تغییر جزی دارد- مصرف برندهای مختلف روی یک پروتکل خاص هم میتواند با یکدیگر تفاوت داشته باشد
۵
میانگین قیمت دستگاه زیرو کلاینت در یک برند
(از نماینگی رسمی ایران-زمستان ۹۵)
DellWyse
HP
Ncomputing
Centerm
vCloudPoint
Atrust
NOPC
حداقل قیمت برند های متفرقه
۸۵۰۰۰۰
۶۵۰۰۰۰
۸۰۰۰۰۰
۵۹۰۰۰۰
۴۵۰۰۰۰
 ۱۵۱۰۰۰۰
 –
 –
 ۱۰۰۰۰۰۰
 –
 ۱۱۰۰۰۰۰
 –
 ۸۵۰۰۰۰
 –
 ۱۷۰۰۰۰۰
 –
 ۶۰۰۰۰۰
 –
 ۸۵۰۰۰۰
 ۵۹۰۰۰۰
۴۵۰۰۰۰
 –
 –
 –
 –
۶۹۰۰۰۰
 –
 –
 –
 –
 ۱۳۰۰۰۰۰
 ۶۹۰۰۰۰
 –
 –
 ۵۵۰۰۰۰
 ۴۰۰۰۰۰
 ۲۱۰۰۰۰
 ممکن است یک برند، محصولی در یکی از پروتمکل ها داشته باشد، اما به دلیل اینکه محصول مورد نظر دارای مشکلایت فنی زیاد باشد از درج قیمت برای آن محصول از آن برند خود داری کردیم، به عنوان مثال برند های hp و centerm و Atrust تقریبا در همه ی خانواده ها محصول دارند اما بعنوان مثال محصولات متکی به پروتکل آر دی پی آنها به هیچ وجه عملکر خوبی ندارند- لذا برای آنها قیمت درج نشده است.
برای مشاهده بیش از ۲۰ مدل زیرو کلاینت بهه فروشگاه به آدرس زیر مراجعه کنید:
https://rahaco.net/costofzeroclient-thinclient/
۶ میانگین استفاده ازپهنای باند

شبکه در یک

کاربری عادی

 ۳۰-۲۰۰ Kb  ۴۰۰-۱۲۰۰Kb  ۴۰۰-۱۲۰۰Kb  ۳۰-۷۰۰Kb  ۴۰۰-۴۰۰۰Kb  توجه داشته باشید که پهنای باند مصرفی در یک پروتکل خاص میتواند تحت تاثیر موارد زیر به شدت تغییر کند :
۱- رزولوشن دسکتپ کاربر
۲- نوع کاربری کاربر (هر چقدر پیکسلهایی که تغییرر میکنند بیشتر باشد، مشروط به اینکه پروتکل مجازی سازی به صورت دیفرانسیلی عمل کند، پهنای باند بیشتری مصرف میشود- لذا بیشترین مصرف در حالت تماشای ویدئو و وب گردی اتفاق می افتد)
۳- تنظیمات بستر مجازی ساز (وی ام ور و یاا سیتریکس و یا وی ماتریکس)
۴- استفاده از حافظه های جانبی (مانند فلشش مموری)
۵- استفاده از انواع لوازم جانبی (مانند اسکنر، پرینتت و ….)
۶- کیفیت لینک شبکه (با توجه به تصحیح خطایی پروتکل TCPIP هر چقدر کیفیت (کیفیت با مقدار پهنای باند تفاوت دارد) لینک کمتر باشد (تایم اوت بسته های بزرگ زیاد باشد) ، میزان پهنای باند افزایش خواهد داشت)
جهت دریافت اطلاعات و مستندات بیشتر روی لینکک زیر کلیک کنید:
https://rahaco.net/منابع-مورد-نیاز-هر-راهکار
۷
تعداد کاربر ممکن بر روی یک هسته/ترد از سی
پی یو هاست برای
کاربری آفیس
کاربری حرفه ای
۳
۲
۲٫۵
 ۲
۲٫۵
 ۱٫۵
سرور فیزیکی ۳٫۵-سرور مجازی ۳
 سرور فیزیکی ۲٫۵-سرور مجازی ۲
۱٫۵
 ۰٫۵
 نسبت این مقادیر به یکدیگر دارای اهمیت بیشتری میباشد و خود آن مقادیر، سلیقه ای میباشد، به طور مثال : در یک مجموعه برای کاربری آفیس یک رایانه با ارزش ۷۰۰ هزار تومان را یک رایانه ی مناسب در نظر میگیرند در حالی که در مجموعه ی دیگری حداقل از رایانه با پردازنده i5 استفاده میکنند، و البته توجه داشته باشید که وقتی میگوییم برای فلان پروتکل برای هر کاربر ۱ GB رم و یا برای هر ۳ کاربر یک هسته سی پی یو به این معنا نمیباشد که قرار است کاربران از حداکثر این مقادی استفاده کنند، بلکه به دلیل مواردی منجمله ضریب همزمانی، مقادیری که نصیب کاربران میشود معمولا خیلی بیشتر از این مقادی هستند، (مشروط بر استفاده از RDSH)
لذا از این مقادی برای:
۱- مقایسه بین پروتکل ها
۲- تخمین منابع مورد نیاز برای سرور
استفاده کنید
۸
میزان رم مورد نیاز برای یک
کاربر آفیس
 کاربر حرفه ای
۱ GB
۱٫۵
۱٫۵ GB
۲٫۵
۱٫۵ GB
۲٫۵
۱ GB
۱٫۵
۱٫۵ GB
۲٫۵
 همانند توضیحات بالا
۹ سازگاری با لوازم جانبیUSB ۸/۱۰ ۷/۱۰ ۶/۱۰ ۹/۱۰ ۵/۱۰ این رتبه ها با توجه به فید بکی که از مشتریان گرفته شده لحاظ شده است. و به طور مثال رتبه ۸ از ۱۰ به این معنا میباشد که احتمال اینکه بتوانید در این پروتکل از لوازم جانبی موجود خود استفاده کنید ۸۰ درصد است
۱۰ نقطه ی برابری هزینه بارایانه- از این تعداد کاربر بیشتر،در

مقایسه با استفاده از

رایانه ی رومیزی برای

هر کاربر، صرفه

جویی اقتصادی

خواهیم داشت

۲۰ ۳۰ ۲۰ ۱ ۱ این اعداد با توجه به قیمت زیر ساخت لازم برای استفاده از هر پروتکل تقسیم بر تعداد کاربر بعلاوه قیمت متوسط یک زیرو کلاینت در آن پروتکل محاسبه شده است، اما چنانچه پروتکل خود و همچنین برند مورد نظر خود و نوع کاربری را مشخص کنید میتوان این عدد را به صورت دقیق تر محاسبه کرد
۱۱ جذابیت از منظر مدیریتآی تی(بعد تخصصی ) ۹/۱۰ ۷/۱۰ ۶/۱۰ ۷/۱۰ ۴/۱۰ این رتبه ها حاصل نظرسنجی از متخصصینی بوده که نسبت به انواع پروتکل ها و ویژگیهای آنها اشراف کلی داشته و تجربه کار با حداقل ۲ تای آنها را داشته اند.

از محصولات این خانواده ها دیدن فرمایید. (فروشگاه زیرو کلاینت)

 

 جامع ترین مقاله تفاوت زیروکلاینت ها:

(دلایل تفاوت قسمت، نحوه ی واردات، تخشیص اصل از غیر اصل، ارزش واقعی، انواع پروتکل ها و هر آنچه که باید در این زمینه بدانید)

 

در این مقاله سعی بر آن شده تا روش تشخیص برندهای متفرقه از اصلی و دلایل تفاوت قیمت این محصولات، به صورت کامل بیان شود.

در ابتدا به تعریف زیرو کلاینت میپردازیم:

زیرو کلاینت یک دستگاه است که میتواند جایگزین رایانه ها باشد و سرویس رایانه ای مورد نظر کاربران را به آنها ارائه دهد، و تفاوت آن با تین کلاینت در این است که، تین کلاینت میتواند به  تنهایی و حتی بدون اتصال به شبکه به کاربر خود سرویس بدهد، اما زیرو کلاینت برای ارائه سرویس به کاربر خود حتما به وجود یک سرویس دهنده ی مرکزی و بستر شبکه نیاز دارد.

سوال:

خب با این تعریف از زیرو کلاینت، پس زیرو کلاینت ها دارای منابع سخت افزاری همانند CPU,RAM,Storage نیستند؟

پاسخ:

تمامی دستگاههای سخت افزاری که کاربر میتواند از طریق رابط نرم افزاری با آنها ارتباط برقرار کند، دارای سیستم عامل هستند، و هر سیستم عاملی به منابع سخت افزاری CPU,RAM,Storage  نیاز دارد، لذا تمامی دستگاههای زیرو کلاینت دارای این منابع سخت افزاری هستند و همچنین دارای سیستم عامل هستند، اکثرا یک نسخه ساده و سفارشی شده لینوکسی.( حتی سخت  افزارهای ساده تری مانند آیفون تصویری-تلفن (با قابلیت برنامه ریزی) و … همگی دارای سیستم عامل و در نتیجه  پردازنده، رم و استوریج هستند)

سوال:

آیا کاربر در استفاده از دستگاههای زیرو کلاینت محدود به استفاده از لینوکس است؟

پاسخ:

خیر، آن سیستم عامل لینوکسی که روی زیرو کلاینت  ها نصب است ، برای این است که کاربر بتواند از طریق آن دسکتاپ مجازی خود را از سرور بگیرد و آن دسکتاپ مجازی میتواند هر نسخه از سیستم عامل های ویندوز و یا لینوکس باشد.

سوال:

دلیل وجود این همه زیرو کلاینت با امکانات و برندها و قیمت های متنوع در بازار چیست؟

پاسخ:

زیرو کلاینت ها جز محصولاتی می باشند که با توجه به نیاز های متفاوت مجموعه ها ائم از اداری، تجاری، آموزشی و حرفه ای آن هم در اندازه های کوچک، متوسط، بزرگ و اینترپرایز تولید شده اند ، بنابراین ما شاهد انواع و اقسام مختلف زیرو کلاینت ها در بازار برای انواع این نیاز ها هستیم.

پارامترهای تعیین کننده قیمت و کاربری زیرو کلاینت:

  • برند
  • سخت افزار
  • مبدا محصول
  • نحوه واردات
  • سایز واردات
  • حجم فروش
  • سیاست فروش

که در ادامه سعی میشود هر کدام را به تفصیل توضیح دهیم:

  • برند: برای درک بهتر چرایی و اهمیت این موضوع، بایستی در نظر داشته باشید که زیرو کلاینت یک مجموعه از نرم افزار و سخت افزار است که کاربر بایستی از طریق آن بتواند سرویس  دسکتاپ خود که اغلب ویندوزی است را از سرور بگیرد، خب در این مسیر (گرفتن سرویس دسکتاپ از سرور) چند تا نقطه ی بحرانی وجود دارد که به تشریح مهمترین آنها میپردازیم:
  1. سیستم عامل روی زیرو کلاینت (فریم ور) بایستی بتواند به خوبی لوازم و دستگاههای جانبی مانند پرینتر را شناسایی کند و آنها را مستقیم به سمت سرور هدایت کند، خب این مساله  میطلبد که تیم فنی قوی و به روزی پشت تولید این سیستم عامل باشند تا بتوانند هر چه بیشتر دامنه ی شناخت این لوازم جانبی را وسیع تر کنند و در صورتی که یک دستگاه بعنوان مثالل یک پرینتر جدید به بازار آمد سریعتر سیستم عامل خود را با آن هماهنگ کنند، و چنانچه مشکلی پیش آمد بتواننند در کوتاه ترین زمان آنرا حل کنند.
  2. سیستم عامل روی زیرو کلاینت (فریم ور) بایستی بتواند وقتی که سیستم عامل های جدید (ویندوز های جدید) و آپدیت های آنها از راه میرسند، خود را با آنها درسریع ترین زمان ممکن  همگام سازند و بتوانند بهترین تجربه ی کاربری ممکن را در اختیار مدیران شبکه و کاربران خود قرار دهند.
  3. سیستم عامل روی زیرو کلاینت (فریم ور) بایستی بتواند وقتی که نسخه های جدید از هایپرویزورهایی مانند وی ام ور و سیتریکس از راه میرسند، با ویژگیهای و مشکلات پیش بینی نشده  جدید، بتوانند سریعتر با به روز رسانی خود، همگام شوند با این ویژگیهای جدید.

لذا لازمه ی همه ی این ها، این است که یک مجموعه ی متخصص و با تجربه ی بالا پشت این محصول باشند، تا بتوانند، کاربردی بودن زیروکلاینت را حفظ کنند.بنابراین هر مجموعه ی ای این توان را ندارد و برند و قدرت و ابعاد کمپانی در کیفیت یک محصول حرف اول را میزند، بنابراین به معرفی برخی از قوی ترین این برندها میپردازیم و با توجه به تجربه ی بیش از ۱۰۰ ساله ی مجموعه رها که حاصل انجام پروژه های بسیار و بررسی دقیق مشکلات و فیدبکهای گرفته شده از مشتریان محصولات متنوع بوده، این برند ها را  رتبه بندی کنیم:

  1. رتبه ی اول Centerm : این کمپانی به صورت تخصصی سالهاست که در بحث مجازی سازی دسکتاپ فعالیت میکند و از بزرگترین تولید کننده های این محصولات است که محصولات آن علاوه بر فریم ور های قوی و پشتیبانی سریع و خوب و کیفیت سخت افزاری بالایی برخوردار است، قیمت مناسبی نیز دارد که حاصل سیاست های فروش آسیایی میباشد ، و همچنین به خاطر رابطه ی خوبی که با ایران دارد، در صورت بروز مشکلات جدید در پروژه های ایرانی، به سرعت، اقدام به حل آنها میکند.
  2. رتبه ی دوم Dell Wyse : این کمپانی که حاصل همکاری دو کمپانی مطرح Dell و Wyse میباشد، نیز به طور تخصصی و قوی در این زمینه فعالیت میکند و یکی از بهترین محصولات میباشد، کیفیت بالای سخت افزاری و رابط قوی از ویژگیهای این برند میباشد، اما به دلیل اینکه رابطه ی خوبی با ایران ندارند و در صورت لزوم پشتیبانی ارائه نمی دهند و همچنین قیمت بالای محصولات آنها، که حاصل سیاست های فروش اروپایی-آمریکایی میباشد، در جایگاه دوم قرار میگیرند.
  • رتبه ی سوم HP : این کمپانی بسیار بزرگ نیز در این حوزه بسیار فعال است، اما به دلیل سیاستهای بسته تر و قیمت بالاتر و همچنین کیفیت سخت افزاری پایین تر نسبت به Dell Wyse در رتبه ی سوم قرار میگیرد.
  1. رتبه ی چهارم vCloudPoint : این برند که به جرات میتوان گفت بهترین محصول را در رده ی SMB ( مشتریان با سایز کوچک تا متوسط- یعنی ۲ تا ۲۰۰ کاربر- Small to Medium Business) محصولی با کیفیت کاربری بالا و همچنین سخت افزار خوب و پشتیبانی عالی ارائه داده است. اما متاسفانه بدلیل اینکه در خصوص همه ی نیازهای بازار محصول ندارد، و محصول آن صرفا یک مدل و آن هم با پروتکل DDP میباشد و برای مشتریان بزرگ و اینتر پرایز سولوشن مناسبی نمیباشد، در رتبه ی چهارم قرار میگیرد.
  2. رتبه ی پنجم Atrust : این کمپانی جوان نیز به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت میکند و محصولات خوبی ارائه میدهد، اما با وجود اینکه هسته ی اصلی کمپانی چینی میباشد، مقر آنها در اروپا میباشد و سیاست های فروش آنها اروپایی میباشد (سیاست فروش محصولات آن توسط آقای ماوریس جانسون تدوین شده،که از مدیران اسبق برند NComputing بوده و یک فرد انگلیسی با سیاست های فروش انگلیسی میباشد)، متاسفانه این برند نیز پشتیبانی خوبی در این زمینه ارائه نمیدهد.
  • سخت افزار : کیفیت سخت افزار و نوع متریال به کار رفته در آن و نوع پردازنده و حافظه ی اصلی به کار رفته در محصول در قیمت محصول بسیار موثر میباشد، به عنوان مثال پردازنده ها به  ترتیب قیمت :
  1. Teradici: این پردازنده ها که اختصاصا برای مصرف PCoIP طراحی شده اند و تقاضای آن در بازار به مراتب کمتر از دیگرپردازنده ها میباشد، قیمت بالایی دارند.
  2. AMD: این پردازنده ها که بیشتر توسط برند HP در زیرو کلاینت ها قرار میگیرد در رتبه ی دوم از نظر قیمت هستند.
  3. Intel: پردازنده های اینتل بواسطه ی برند آنها از نظر قیمت در رتبه ی سوم قرار دارند.
  4. ARM: پردازنده های این کمپانی بواسطه ی بازار مصرف بسیار بزرگ و مصرف گسترده آنها در بازار، پایین ترین قیمت را دارند.

نکته ی مهمی که باید در نظر داشته باشید که رده بندی توان و بازدهی پردازنده ها متفاوت از رتبه بندی  قیمت آنها میباشد و برترین عملکرد و بازدهی را پردازنده های teradici و ARM دارند که در ادامه به بررسی این دو خانواده میپردازیم:

تفاوت بین پردازنده های ARM و Teradici  :

– در ابتدا به اختصار به معرفی دو کمپانی مذکور میپردازیم:

کپانی ترادیسی در سال ۲۰۰۴ در زمینه فشرده سازی صوت و تصویر و انتقال آن فعالیت خود را شروع کرده و در سال ۲۰۰۸ اولین چیپست خود را مبتنی بر پروتکل PCoIP به بازار ارائه نمود که برای اولین بار توسط کمپانی های HP, Dell-Wyseدر تین کلاینتها و زیرو کلاینتها به کار برده شد.

کمپانی آرم از سال ۱۹۸۰ تا کنون مشغول به گسترش پردازنده های مبتنی بر تکنولوژی آرم است که به دلیل مصرف انرژی پایین بیشتر در دستگاههای قابل حمل استفاده میشود،که با رشد روز افزون دستگاههای موبایل و نیاز به پردازنده های گرافیکی قویتر در آنها، این کمپانی از سال ۲۰۱۴ اقدام به مجتمع سازی پردازنده های قدرتمند گرافیکی در سی پی یو های خود کرده است،که کمپانی هایی همچون APPLE در تراشه‌های اختصاصی خود، SAMSUNG در پردازنده‌های اگزینوس، NVIDIA در پردازشگرهای تگرا و Qualcomm در پردازنده‌های اسنپ‌دراگون خود از معماری قدرتمند آرم استفاده میکنند.

– مقایسه بین پردازنده های ARM و Teradici :

با پیشرفتی که در عرصه ی مجازی سازی در دهه ی اخیر شاهد آن بودیم و همینطور پیشرفت دستگاههای موبایل، معماری آرم که به جرات میتوان گفت از نظر تعداد فروش، رتبه ی اول در بین تولید کننده های پردازنده ها را به خود اختصاص داده است، ( بیش از ۹۷ درصد از تلفن های هوشمند، بیش از ۹۰ درصد از هارد دیسک ها، بیش از ۶۰۰ درصد از تلوزیون ها و ستاپ باکس ها و …) بر روی این موارد مصرف (مجازی سازی و سرور) متمرکز شده است به طوریکه تا قبل از سال ۲۰۱۴ از نظر کیفیت صوت و تصویر ارسالی کمپانی ترادیسی پیشرو عرصه مجازی سازی دسکتاپ بود اما پس از آن کمپانی آرم با قرار دادن قاابلیت نئون بر روی پردازنده های خود در کنار پردازش ۳۲ بیتی و استفاده از پردازنده های قدرتمند گراافیکی مالی ( Malii) بصورت مجتمع در پردازنده های خود موفق شد گوی سبقت را در پردازش و فشرده سازی تصویر، از کمپانی ترادیسی برباید و عملکرد بسیار خوبی حتی در تصاویر سه بعدی و همچنین صدای با کیفیت از خود نشان دهد، البته ناگفته نماند که انتظاری غیر از هم این نبود، یعنی با توجه به سایز و قدرت کمپانی آرم چنانچه بازار هدف مناسبی پیدا کند، سعی در تصاحب آن بازار خواهد کرد که با پیشینه ای که از این کمپانی وجود دارد، سعی آن منجر به نتیجه خواهد شد، البته لازم بذکر است که در مصرف پهنای باند و فشرده سازی صوت و تصویر همچنان کمپانی ترادیسی با اندک فاصله ای پیشرو است، یعنی در خصوص فشرده سازی تصویر چند درصدی بهتر عمل میکند، اما نه آنقدر محسوس است و نه آنقدر مهم که از کیفیت بالاتر تصویر آرم بگذریم و همچنین قیمت بسیار پایین تر پردازنده های آرم که معلول بازار بسیار گسترده آنهاست نیز غیر قابل اجتناب است. به طوریکه کمپانی مطرح HP در مدل پایین تر خود یعنی T310 از پردازنده Teradiciو در مدلهای بالاتر خود یعنی T410 از پردازنده های ARM استفاده کرده است تا بتواند به لحاظ گرافیکی تجربه ای بهتر در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

طبق گفته ی کمپانی وی ام ور پردازنده های خانواده ARM (دارای ویژگی NEON) و Teradici  هر دو میتوانند با بالاترین کیفیت در بستر هورایزن (Horizon) استفاده شوند.

و همانند پردازنده، در دیگر موارد سخت افزاری هم این تفاوت قیمت وجود دارد، که بعنوان مثالی دیگر میتوان به خازن های به کار رفته در برد های دستگاهها اشاره کرد، که خازن های جامد ( solid) دارای قیمت به مراتب بالاتر و همینطور چند برابر عمر بیشتر میباشند که برند هایی که به عمر مفید دستگاههای خود اهمیت میدهند، از خازن های جامد استفاده میکنند.

  • مبدا محصول: اینکه برای خرید یک محصول، ارز بایستی به کدام کشور انتقال داده بشود و واردات بایستی از کدام کشور انجام بشود در قیمت محصول تاثیر خواهد داشت، به بیان ساده تر  کمترین هزینه ی انتقال پول به خارج از کشور، انتقال پول به کشور چین است، در صورتی که انتقال پول به آمریکا بیشترین هزینه و اروپا در رتبه ی بعدی و امارات در رتبه ی بعدی قرار دارد، وو همینطور واردات از چین کمترین هزینه را دارد، زیرا شرکت های بازرگانی ایرانی متعددی در کشور چین دارای دفتر هستند و وظیفه ی گرفتن محموله از دست تولید کننده و تحویل آن در ایران را با پایین ترین نرخ در مقایسه با دیگر کشور ها انجام میدهند، که آن هم به دلیل حجم بالای تبادلات و واردات از چین است و همچنین تمهیدات دولت چین در جهت تسهیل هر چه بیشتر این فرآیند.
  • نحوه ی واردات: این مساله که محصولات را به چه صورت وارد ایران کنیم در هزینه ی تمام شده ی آن تاثیر دارد، انتقال هوایی بار در مقایسه با انتقال دریایی، هزینه ی به مراتب بیشتر دارد.
  • سایز واردات: هر چقدر تعداد محصول در یک بار بیشتر باشد، هزینه ی خالصی که برای هر دستگاه محاسبه میشود کمتر خواهد بود.
  • حجم فروش: هر چقدر حجم فروش یک کمپانی روی یک محصول بیشتر باشد، میتواند با حفظ حاشیه سود خود، قیمت نهایی مصرف کننده را پایین تر لحاظ کند.
  • سیاست فروش: سیاست فروش وارد کننده ی یک محصول یکی از موارد تاثیر گذار در قیمت نهایی محصول میباشد، به عنوان مثال برخی از وارد کننده ها صرفا فعل فروش را انجام میدهند، در حالی که برخی دیگر گارانتی های معتبر و خدمات و ارزش افزوده به مشتریان خود ارائه میدهند که مشمول هزینه خواهد بود و بالطبع قیمت نهایی مصرف کننده را بالاتر میبرد.

سوالاتی مااند آنچه در زیر به آن اشاره میکنیم، سوالاتی هستند که برای اغلب مصرف کنندگان پیش می آید:

آیا به عنوان یک مصرف کننده، واردات محصول توسط خودمان به صرفه و منطقی است و برای چه حجمی از محصول این صرفه وجود دارد؟

دلیل اختلاف قیمت محصولات در بازار ایران نسبت به بازار بین المللی چیست؟

در حوزه ی زیرو کلاینت برند های بسیار متنوع ی وجود دارد که بسیاری از آنها را نمی شناسیم، لذا از کجا به اصلات یک برند و کیفیت سخت افزار آن پی ببریم؟

و…

لذا اقدام به شرح ماجرای واردات به صورت کامل خواهیم کرد:

یک دستگاه با قیمت بین المللی ۲۰۰ دلار را میخواهیم به تعداد ۲۰۰ عدد، از مبدا چین وارد کنیم، به صورت هوایی که حدود یک ماه حمل و ترخیص آن زمان بر است، لذا بایستی مراحل زیر طی شود:

  • ابتدا با تولید کننده مذاکره کنیم و خود را یک فروشنده معرفی کنیم تا بتوانیم به قیمت فروشنده و یا نماینده خرید کنیم یعنی ۳۰ درصد زیر قیمت رسمی، اما از آنجایی که فروشنده ها خود را موظف به رعایت سیاست فروش میدانند و برای محرض شدن این مساله که آیا شما همکار هستید و یا مصرف کننده، اقدام به بررسی سوابق شما مانند وب سایت و سابقه فروش دیگر محصولا میکنند، و تقریبا همه ی برند های معتبر دارای نمایندگی رسمی فروش در ایران هستند، به ندرت پیش می آید که زیر بار فروش مستقیم بروند، اما به طور خلاصه تا کنون مشاهده نشده است که یک مصرف کننده حتی در ابعاد بزرگ بتواند بیش از ۱۰ درصد زیر قیمت رسمی خرید کند،لذا با فرض اینکه در این مورد موفق شویم میتوانیم تا ۱۰% زیر قیمت جهانی یک محصول، روی این تعداد(۲۰۰ عدد) دستگاهها را خرید کنیم.
  • انتقال پول به حساب تولید کننده، در این مرحله ما بایستی ۲۰۰*۲۰۰-۱۰% را یعنی جمعا ۳۶ هزار دلار آمریکا را به حساب تولید کننده واریز کنیم، بایستی در ظر داشته باشید که قیمت دلاری که از طریق اینترنت به آن میرسیم، قیمت دلار اعلام شده توسط بانک مرکزی است و نمیتوان به آن دستیافت (ششرایط خاصی دارد و معمولا دسترسی به آن در خصوص واردات این محصولات وجود ندارد)، لذا بایستی قیمت آن را از صرافی جویا شویم، اما همه ی ماجرا این نیست و قیمت دلار ی که قصد حواله آن به حسابهای خارج از کشور را دارید به طور متوسط ۳% گران تر از دلار نقدی است که در اصطلاح به آن دلار حواله میگویند که ۳ درصد گران تر از دلار نقد است. به عنوان مثال در زمان تدوین این مقاله قیمت اعلام شده برای دلار توسط بانک مرکزی ۳۲۴۰ تومان است، در حالی که قیمت دلار صرافی ها ۳۷۸۰ تومان است(دلار نقدی یا به اصطلاح کّش)، اما قیمت دلار حواله ۳۹۰۰ تومان میباشد، لذا بایستی ۱۴۰،۴۰۰،۰۰۰ تومان را به خارج از کشور انتقال دهیم، برای این کار بدون در نظر گرفتن ریسک کار(انواع و اقسام کلاهبرداریهایی که در این زمینه انجام میشود) بایستی یک کارمزد به صراف ایرانی بپردازیم و یک کارمزد به صراف خارجی در مجموع حدود ۲ ملیون تومان این انتقال وجه هزینه بردار است، که در صورتیکه بخوایهد از مسیر مطمئن و بدون ریسک این کار را انجام دهید بایستی از طریق بانکها انتقال وجه انجام دهید که حداقل ۵ درصد کارمزد در بر دارد، لذا اغلب وارد کننده ها از طریق صرافی های مطمئن اقدام به این کار میکنند.پس تا اینجای کار به مبلغ ۱۴۲،۴۰۰،۰۰۰ رسیده ایم.
  • مرحله ی سوم هزینه ی حمل است، که بالاترین هزینه ی حمل مربوط به باربری های بین المللی است مانند DHL و TNT و Aramex که اصلا مقرون به صرفه نیست و معمولا هیچیک از وارد کننده ها از آنها سرویس نمیگیرند و از طریق باربری شرکت های هوایی اقدام به واردات میکنند، هزینه ی واردات هوایی بر حسب اندازه و وزن کالا که اصطلاحا به آن وزن حجمی گفته میشود محاسبه میشود و به طور میانگین برای ۲۰۰ زیرو کلاینت با ابعاد متوسط ۶۰۰ دلار معادل ۲،۳۴۰،۰۰۰ تومان هزینه در بر خواهد داشت. پس تا کنون به مبلغ ۱۴۴،۷۴۰،۰۰۰ رسیده ایم.
  • مرحله ی مهم بعدی اخذ مجوز های لازم است، که برای ترخیص کالا نیاز است که حتما کارت بازرگانی داشته باشید که گرفتن کارت بازرگانی پروسه ی پیچیده ای دارد، اما اغلب از بازرگانهای اجاره ای استفاده میکنند، و به صورت غیر قانونی بار را از طریق آنها وارد میکنند که برای ترخیص زیرو کلاینت علاوه بر ترخیص کار (بازرگان) بایستی حتما مجوز فن آوری اطلاعات و گواهی استاندارد ایران را برای محصول اخذ کنید که اخذ این دو گواهی منجر به از دست دادن یک دستگاه بعنوان نمونه برای اداره استاندار (غیر قابل پس گرفتن) و چند نمونه برای سازمان فن آوری اطلاعات (قابل پس گرفتن پس از چند ماه) میباشد، که این دو مجوز حدود ۲٫۵ ملیون تومان هزینه در بر دارد و به طور متوسط ترخیص کار هم بابت خدماتی که ارائه میدهد مبلغ ۳ ملیون تومان را برای این حجم از کار از شما مطالبه میکند. پس تاکنون به مبلغ ۱۵۰،۲۴۰،۰۰۰ تومان رسیده ایم برای ۱۹۹ دستگاه.
  • پس از اخذ مجوزهای لازم ، کالا برای ارزیابی قیمت به جهت محاسبه مالیات و عوارض به کارشناس ارزیابی گمرک(ارزیاب) ارجاع داده میشود، ملاک عمل ارزیاب در کارشناسی مبلغ کالا، ارزش آن در وبسایتهای خارجی و داخلی میباشد، لذا عددی که ارزیاب به عنوان ارزش کالا در نظر میگیرد، قیمت مصرف کننده آن یعنی ۲۰۰ دلار است، لذا کلیه عوارض گمرک و مالیات بر حسب این عدد محاسبه میشود که به طور متوسط به ازائ هر ۱۰۰ دلار مبلغ ۱۰۰ هزار تومن یا حدود ۲٫۵% ارزش بار (ارزیابی شده توسط ارزیاب) هزینه ی عوارش گمرک و مالیات میباشد، یعنی برای این بار با ارزش ۴۰،۰۰۰ دلار، مبلغ ۳،۷۰۰،۰۰۰ بعنوان عوارض گمرک و مالیات محاسبه میشود و بایستی در همان گمرک پرداخت شود.پس تا کنون به عدد ۱۵۴ ملیون تومان برای ۱۹۹ دستگاه رسیده ایم.
  • مرحله ی بعد خروج کالا از گمرک است، در این مرحله با توجه به اینکه محموله حدود یکماه در انبار گمرک مانده است، مشمول هزینه ی انبار داری میباشد، که هزینه ی آن برای این حجم از بار تقریبا ۷۰۰ هزار تومان میباشد.

به طور خلاصه برای ۱۹۹ دستگاه مبلغ ۱۵۴،۶۴۰،۰۰۰ تومان پرداخته ایم، یعنی تقریبا ۷۷۷ هزار تومان برای هر دستگاه، که بایستی موارد زیر را نیز به عنوان هزینه در نظر بگیرید:

  1. یک ماه خواب سرمایه
  2. ریسک بالای کار
  • غیر قانونی بودن کار( این حرکت (اینکه خود مصرف کننده کارت بازرگانی با زمینه ی مرتبط ندارد) میتواند از مصادیق قاچاق کالا باشد- که در صورت مشخص شدن آن جریمه ی بسیار سنگین و حتی بیش از ارزش بار به دنبال خواهد داشت)
  1. نرخ خرابی زیرو کلاینت ها حدود ۳ درصد در دو سال است(آن هم برای برند های معتبر و اصلی) ، و برای مصرف کننده ارسال دستگاهها ی خراب به چین و واردات مجدد آن به صرفه نیست.
  2. تعداد ۲۰۰ عدد برای یک مصرف کننده تعداد زیادی است، و بسیاری از این هزینه های برای هر بار با هر سایزی ثابت است(مانند هزینه های مجوزها)

لذا با عنایت به همه ی این موارد، لازم بذکر است که قیمت مشخص شده توسط فروشنده ایرانی برای این کالا کمتر از آنچه است که برای خریدار مستقیم از چین محاسبه شد! و آنهم به دلیل اینست که وارد کننده، دارای کارت بازرگانی مرتبط بوده (هر بازرگان دارای کارت  میباشد که حکم مجوز فعالیت وی را داشته و آن هم برای چند گروه کالا، به عبارت دیگر هر بازرگان مجاز به واردات هر کالایی نیست) و روند اخذ مجوزها و واردات برای وی بسیار ساده تر میباشد، چون در بسیاری از موارد میتواند از سوابق خریدهای رسمی گذشته خود که به اصطلاح پّته مینامند استفاده کند و سایز خرید یک وارد کننده بیشتر از یک مصرف کننده است و همچنین روند ترخیص کالا برای یک وارد کننده با تجربه بسیار کوتاه تر از یک مصرف کننده میباشد.

سوال:

با توجه به اینکه خانواده ی زیرو کلاینت ها محصولات تخصصی هستند و عموما نسبت به برندها و کمپانی های مطرح در این حوزه بی اطلاع هستند، چگونه یک محصول خوب و با کیفیت را از یک محصول بی کیفیت و بدون تیم متعهد به پشتیبانی تشخیص دهیم؟

پاسخ:

این سوالی است که برای اغلب مخاطبانی که تا این مرحله از شناخت پیش آمده اند مطرح میشود، لذا در قالب بررسی چند نمونه از کالاهای بی کیفیت و بدون تیم پشتیبانی قوی به جواب این پرسش بپردازیم.

زیرو کلاینت با برند GIeTeK :

این برند، یعنی برند جی تک (GIeTeK) یک برند قلابی میباشد، یعنی همچین برندی وجود خارجی ندارد و فروشنده آن رسما اقدام به فریب کاری نموده است، چرای آنرا در ادامه شرح                              میدهیم:

۱٫    وقتی در گوگل عبارت GIeTeK را جستجو میکنیم، هیچ چیز مرتبطی (به جز مواردی که خود فروشنده آنها را ایجاد کرده است) بعنوان نتیجه نشان داده نمیشود!

 

GIeTeK
GIeTeK

۲٫    حال عبارت GIeTeK zero client را جستجو میکنیم، بله اینبار به سایت اصلی تولید کننده میرسیم!!

 

GIeTeK zero client
GIeTeK zero client

 

۳٫    حال وارد سایت تولید کننده میشویم.

GIeTeK website
GIeTeK website

 

 

۴٫   بله، ظاهرا همه چیز درست است، اما اجازه دهید از آدرس و اطلاعات تماسی تولید کننده هم مطلع شویم:

GIeTeK website 2
GIeTeK website 2

 

۵٫   بله ظاهرا یک برند انگلیسی است و آدرس و پیش شماره نیز درست میباشد، اما اجازه دهید مالک وب سایت را نیز پیدا کنیم، برای این کار نیاز است که از سایتهایی که خدمات                                      هو ایز (چه کسی = who is) ارائه میدهند کمک بگیریم، آدرس وب سایت ها یه همان دامنه ها نیز مانند کالاهایی همچون ملک و خودرو و … دارای مالک و میباشند و خرید و                                            فروش آنها به صورت رسمی صورت میگیرد.:

whois
whois

 

۶٫    نتیجه بسیار جالب است.

whoisnet
whoisnet

سوال:

چرا باید یک فروشنده داخلی به اقداماتی از این دست تن دهد؟

پاسخ:

کل هزینه ی ایجاد این برند و راه اندازی سایت برای آن به یک ملیون تومان نمیرسد لذا هدف این بوده تا بتواند محصول چینی خود را با قیمت یک محصول انگلیسی و معتبر بفروش برساند، قیمت فروش این برند با برندهای معتبر بازار که در ابتدای این مقاله به آن اشاره شد برابری می کند!

 

بعنوان مثالهایی دیگر میتوان به انواع زیرو کلاینت با برند های:

  • Minicomputer
  • Netcomputer
  • Netcomputing
  • Netcomputer
  • patcomputing
  • PatComputer
  • FL
  • SHAREVDI
  • ….

اشاره کرد، که کیفیت پایین سخت افزاری آنها در همان نگاه اول گویای مطالب بسیاری است و هیچ کمپانی رسمی در پشت آنها برای ارائه انواع خدمات وجود ندارد.به هر حال در جهت انتخابی مطمئن تر، مجموعه شرکت های مهندسی دانش بنیان رها در لابراتوار خود انواع زیرو کلاینت ها به همراه نمونه های بی کیفیت برای تست و ارزیابی در اختیار عموم قرار داده است.

 

سوال:

آیا محصولات تولید داخل گزینه ی خوبی برای مصرف کننده ها است؟

پاسخ:

در ابتدا لازم است کمی در خصوص تولید محصولاتی الکترونیکی و های تک(با تکنولوژی بالا) در ایران توضیحاتی ارائه کنیم، هیچیک از المانهای الکترونیکی (مقاومت، خازن، سلف، پردازنده و ….) در ایران تولید نمیشود و صرفا عمل مونتاژ در ایران انجام میشود، که آن هم از نظر اقتصادی برای تولید کننده توجیهی ندارد، لذا اغلب تولید کننده های داخلی (تولید کننده ها در این حوزه سه مورد بیشتر نیستند) اقدام به مونتاژ فیزیکی میکنند (یعنی بورد آماده دستگاه را وارد میکنند که این واردات عموما تا حد زیادی معافیت گمرکی و مالیاتی دارد)، اما طبق آنچه در بالا گفته شد، مهمترین فاکتور در زیرو کلاینت ها، تیم فنی متخصص و با تجربه ای است که فریم ور آن را تولید میکنند، اما به طور کل و با توجه به اینکه بخش بزرگی از هزینه ها مربوط به عوارض و گمرک و اخذ مجوزهای گوناگون برای زیرو کلاینت هاست در حالی که واردات بورد (Board) دستگاه معافیت خوبی در اینگونه هزینه ها دارد، میطلبد که قیمت تولیدات داخل بسیار پایین تر از نمونه های خارجی باشد، در اینصورت ارزش خرید آنها در مقایسه با انواع برندهای معتبر خارجی بالا میرود.

 

 

 

از محصولات این خانواده ها دیدن فرمایید. (فروشگاه زیرو کلاینت)

دیگر آموزشها :

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *