عملیات مرکز تماس چیست؟

در واقع عملیات مرکز تماس به شکل ارائه خدمات بهتر به مشتریان می باشد که این کار با استفاده از سیستم کامیپوتری و تلفن صورت می گیرد. مرکز تماس کمک می نماید تا بهتر و کارآمدتر نیازهای مشتریان تامین شود. یکی از مهم ترین عملیات مرکز تماس، قابلیت ضبط تمام تماس های دریافتی و خروجی می باشد هم چنین در مراکز تماس می توان نرم افزار crm یاhelp desk برای انجام پیگیری ها و ثبت نمودن درخواست مشتریان تجهیز نمود. ایجاد مرکز تماس از تکنولوژی و فن آوری منحصر به فردی برخوردار است که به شکل صنعت داخلی نیز تبدیل شده است. مرکز تماس را حتی می توان در منزل نیز ایجاد نمود ولی مراکز تماس دارای محل کار معینی با چندین کارمند هستند.

در بخش تجارت مانند افرادی که تامین کننده اینترنت هستند و یا شرکت های تامین کننده و پشتیبان کارت اعتباری و یا شرکت های مسافربری و هواپیمائی و نمونه های زیادی از شرکت ها به شکلی کار می کنند کارمندان وقت زیادی را برای رسیدگی گسترده به درخواست ها و مشکلات مشتریان باید رسیدگی کنند و این کار تنها با ایجاد مرکز تماس جهت این مراکز ایجاد خواهد شد. با توجه تحقیقات صورت گرفته مرکز تماس در تکنولوژی IT بخش عظیمی را در برگرفته است.

بازاریابی تلفنی جز بخش عملیات مرکز تماس

بازاریابی تلفنی بخشی مهم در کارایی فروش و قسمت مهمی از بخش عملیات مرکز تماس است در مراکز تماس که به این شکل کار می کنند اپراتورهای تلفنی جهت بازاریابی تلفنی در مرکز تماس به صورت مستقیم و به شکل تلفنی به فروش روی می آورند و یا به صورت درخواست کمک و ارائه معرفی محصولات می پردازند به نحوی که با متقاعد و راضی نگه داشتن مشتریان بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند این حرفه بسیار مشکل است و نیاز به ترفندهای بسیاری از جمله روابط عمومی قوی، حفظ آرامش و صبر و… می باشد. بنابراین بازاریابی تلفنی جز بخش های عملیاتی مرکز تماس بوده که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

منبع: عملیات مرکز تماس چیست؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *