لینک های بی ارزش

در این مقاله ما میخواهیم چند موضوع را درباره لینک های بی ارزش برای سئو بررسی کنیم.‬ موضوعاتی که باید از آنها اجتناب کنید.‬ اولین مسئله ای که در ساختار ‫لینک به آن برخورد میکنیم “rel=”nofollow میباشد‬ که در اصل برای جلوگیری از‬ لینکهای اسپم در بخش کامنتها طراحی شده است‬‬‬‬. ‫افرادی که سعی در تبلیغ وب‬ سایتهای خود دارند، کامنتهای نامربوطی را ارسال میکنند‬ تا سایت خود را معرفی نمایند.‬ این دستور به موتورهای جستجو اعلام میکند‬ که لینکها را نادیده بگیرند، آنها را دنبال نکنند‬ و از آن برای رنک صفحه‬ استفاده نشود و متن عطفی را نادیده بگیرند.‬ در برخی موارد ممکن است موتورهای‬ جستجو این لینکها را دانلود کنند‬ ولی از آنها برای رنک صفحه‬‬‬ استفاده نکرده و متن عطفی را نادیده میگیرند‬.‬ بسیاری از سایتها به طور خودکار‬ مشخصه nofollow را‬ در لینکهای خود قرار میدهند.‬ برای نمونه لینکهای قرار گرفته در ‫پستها از لینکهای ‬‬‬‬ nofollow میباشد.‬

شناسایی لینک های بی ارزش

من از یک افزونه فایرفاکس به نام ‬‬ DoNoFollow استفاده‬ میکنم که بطور خودکار این لینک ها در سایت را به رنگ دیگری مشخص می کند.‬‬ سوال این است که‬ آیا موتورهای جستجو تمامی لینکهای فیسبوک را نادیده میگیرند؟‬ ‬ از آنجایی که گوگل ادعا میکند‫ که آنها را نادیده میگیرد پس‬‬ باید فرض کنید که هیچ ارزشی ندارند.‬ سیستمهای بسیاری امروزه از ‬‬ nofollows استفاده میکنند. کامنتهای بسیاری از وبلاگها nofollow‬ هستند ولی لینکهایی که توسط صاحب وبلاگ ساخته میشود‬ از لینکهای follow هستند.

حتما بخوانید :   تعریف کلمه کلیدی

‬ بسیاری از نرم افزارهای انجمن امروزه ‫لینکها را به ‬‬‬‬ nofollows تبدیل میکند،‬ البته به اندازه وبلاگها رایج نیست‬ و بسیاری از سایتها با پست‬‬‬‬‬‬گزاری عمومی همچون Wikipedia نیز لینکها را‬ به nofollow تبدیل میکنند.‬ نوع دیگری از لینکها که هیچ‬ ارزشی ندارند Redirect links‬ (لینکهای هدایت مجدد) میباشند.‬ مثل لینکی که به یک تبلیغات یا سرویس بازاریابی میرود.‬ موتورهای جستجو همچنان میتوانند این نوع‬ لینکها را دنبال کنند و معمولا این کار‫ را میکنند ولی‬ امتیازی برای لینک سایت مقصد قائل‬ نمیشود، هیچ رنک صفحه ای افزایش نمی یابد‬ و هیچ ارتباطی بین متن عطفی‬ و صفحه مقصد برقرار نمیگردد‬. چرا؟ همانطور که گوگل اظهار کرده است چنین لینکهایی‬ معمولا برای مقاصد تجاری در سایت قرار می گیرند.‬

افراد برای قرار گیری این لینکها‬ هزینه ای صرف کرده اند، بنابراین موتورهای جستجو‬ برای اهداف رنکینگ از آن استفاده نمیکنند‬ که همین باعث میشود به نوع‬ دیگری از لینک های بی ارزش یعنی لینکهای پولی بپردازیم‬ البته نه از نوع تبلیغاتی،‬‬‬‬‬‬ بلکه لینکهایی مانند لینکهای متنی معمولی‬ که فردی برای قرار گیری آنها پولی پرداخت نموده است.

منبع: لینک های بی ارزش

خدمات سئو

سئو سایت

سئو

بهینه سازی سایت

برچسب های سئو و بهینه سازی سایت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *