۵ نکته که طراحی ست اداری را ساده تر می‌کنند

تفاوتی ندارد فعالیتی رسمی داشته باشید یا غیررسمی، سود خرد از کسب وکارتان به دست آورید یا کلان، اهل تجارت باشید یا صرفا از طریق رشته تحصیلی خود مشغول انجام فعالیتی مرتبط باشید. طراحی ست اداری برای هر نوع فعالیت خصوصی یا سازمانی ضروری است. بالاخره در طول دوره کاری شما پیش خواهد آمد که بخواهید شماره تماستان را از طریق کارت ویزیت به کسی بدهید، نامه ای را با استفاده از سربرگ مخصص خود تایپ کنید یا اطلاعات غیررسمی را برای خودتان در برگه‌های کوچک تر یادداشت درج کنید.
حتی با ظهور تکنولوژی علاوه بر سربرگ، کارت ویزیت و پاکت نامه اقلام دیگری مثل فلش کارت، پوشه برای قرار دادن سربرگ، زیردستی و بسته اپلیکیشنی هم وجود دارند که در چارچوب ست اداری عرضه می‌شوند. طراحی این اقلام نیاز به ظرافت ویژه ای دارد که مسلما شما از طراحان و گرافیست‌ها در آخر کار انتظار دارید.
این نکات در طراحی ست اداری به هر طراح خوش فکری کمک می‌کند تا به ظرافت دلخواهش برسد.

۵ نکته که طراحی ست اداری را ساده تر می‌کنند

نکات اساسی در طراحی ست اداری

۱ – در طراحی سربرگ به هیچ وجه فینگلیش کار نکنید. به این معنا که دوزبانه بودن سربرگ نشانه غیرحرفه ای بودن گرافیست و طراحی آن است و بهتر است فقط و فقط از یک زبان استفاده کنید. اگر مشتریان شما ایرانی هستند استفاده از سربرگ انگلیسی توجیه منطقی ندارد!
۲ – دقیقا مثل مقدمه سربرگ حاشیه نیز مهم است. لازم است محتوا از بدنه فاصله بگیرد.
۳۳ – در طراحی پاکت نامه جایگاه اطلاعات در ست اداری اهمیت دارند؛ خصوصا اگر قرار باشد پاکت نامه برای ارسال به اداره پست تحویل داده شود. به صورت استاندارد عنوان باید در نیمه سمت چپ و بالا و آدرس مربوطه در نیمه سمت راست و پایین قرار گیرد. نیمه بالا و سمت راست هم مختص تمبر و سایر ملزومات پستی خواهد بود.
۴ – هماهنگی دیداری در محصولات یک ست اداری مهم ترین چیزی است که باید بدان توجه داشته باشید. باید بین پاکت نامه، کارت ویزیت، سربرگ و سایر اجزایی که طراحی شده است هماهنگی وجود داشته باشد؛ طوری که مثلا با نگاه کردن به آن دیگران متوجه شوند رنگ قرمز اساس کار شما است و همان طور که در لباس فرم کارمندان دیده می‌شود در کارت ویزیتهم وجود دارد.
۵ – اگر کاغذ مد نظرتان برای سربرگ در طراحی ست اداری کوچک تر شد، مثلا از کاغذ A55 استفاده کردید نباید سایز فونت  را تغییرر دهید. با تغییر سایز برگه سایر جزییات تغییری نخواهند کرد و اگر لازم شد باید از دو برگه مجزا استفاده کنید.

منبع: ۵ نکته که طراحی ست اداری را ساده تر می‌کنند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *