پارامترهای مورد توجه موتورهای جستجو جهت انجام سئو

همیشه این سوال وجود دارد که پارامترهای اصلی و بخش های مورد توجه موتور جستجو چه بوده است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت هر موتور جستجو به پارامترهای ویژه خود نیازمند می باشد. در ادامه به لیستی از پارامترها و خصوصیات عمومی و اصلی برای هر موتور جستجو می پردازیم. سئو روشی بر پایه تجربه است و بخش های مورد توجه موتورهای جستجو نیاز بخش سئو است.

به شکل کلی پارامترهای مهم و اصلی موتورهای جستجو جهت انجام سئو به دو بخش  پارامترهای داخل سایت و پارامترهای خارج سایت تقسیم بندی می گردد، که از جمله پارامترهای داخل سایت به کد، متن، عنوان ها، لینک های داخلی و خارجی و… می توان اشاره نمود و از جمله پارامترهای خارج سایت می توان به حضور درر شبکه های اجتماعی، لینک دهی سایت های معتبر و… اشاره نمود. در ادامه به پارامترهای مورد توجه موتورهای جستجو جهتانجام سئو سایت را عنوان خواهیم کرد.

پارامترها و سیگنال های مورد نیاز جهت انجام سئو

– وجود کلمات کلیدی در عنوان صفحه
– قرار داشتن کلمه کلیدی در نام دامنه سایت
– قرار گیری کلمات کلیدی در متن لینک های سایت
– پیج رنک سایت
– قرار گیری کلمات کلیدی در مسیر دسترسی به صفحه، یعنی نام فایل و پوشه ها
– قرار گیری کلمات کلیدی در برچسب های Hn به ویژه H1,H2
– قرار گیری کلمات کلیدی در متن لینک های داخل صفحات
– تعداد کلمات کلیدی در متن صفحه
– داشتن مترادف و کلمات کلیدی هم ریشه در متن صفحه
– قرار داشتن کلمات کلیدی در ۱/۳ بالای متن صفحه
– وجود کلمات کلیدی به شکل بولد، ایتالیک، زیرخط و وجود آن در رنگ و سایز مختلف
– ایجاد تعداد لینک به صفحه مورد نظر
– تعداد صفحات سایت
– نوع و ساختار سایت
– دسترسی به صفحات سایت پیچیده یا آسان؟
– مرتبط بودن موضوع فعالیت دو صفحه لینک کننده
– میزان افرادی که پس از جست و جو یک عبارت به سایت رجوع می کنند.
– ارتباط داشتن کلمات جست و جو با موضوع اصلی سایت
– به روز رسانی مطالب سایت و افزایش محتوای جدید
– یکی بودن عنوان و محتوا جهت هر صفحه سایت
– مقدار عمر صفحه و دامین
– میزبان سایت و نوع آی پی آن
– مقدار اعتبار پسوند ها( TLD)
– مقدار عمر لینک به صفحه
– مقدار زمان بارگذاری سایت
– میزان دسترس بودن سرور سایت
– تعداد لینک از صفحه
البته باید توجه داشت این بخش ها یکی از اصلی ترین شاخصه های مورد توجه سئو می باشد که باید کارشناسان بخش سئو به آن توجه ویژه  داشته باشند. اما بخش اصلیی این است که سالیانه این پارامترها تغییر کرده و مقدار تاثیر مثبت و منفی این بخش ها با کمی تغییر روبرو خواهد شد. بنابراین نمی توان به طور همیشگی به این بخش هاا استناد کرد ولی عمومیت اصلی در طی چند ساله نشان داده این بخش ها هریک از در برخی مواقع جهت انجام سئو پر اثرتر یا بی اثر می گردد.

منبع: پارامترهای مورد توجه موتورهای جستجو جهت انجام سئو

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *